Nadanie imienia i sztandaru Sztandar szkoły Ceremoniał szkolny Tablica pamiątkowa Dzień Patrona 2011 r. Dzień Patrona 2013 r. Dzień Patrona 2015 Wykład multimedialny Tomasza Kuby Kozłowskiwgo 11 Legnickie Dni Kultury Kresowej 12 Legnickie Dni Kultury Kresowej Uczniowie i przedszkolaki we Wrocławiu w obchodach 80 rocznicy powstania Znaku Rodła Orlęta Głogowskie podsumowują akcję "Mogiłę pradziada ocal od zapomnienia" 85 rocznica powstania Związku Sybiraków Tymowa - I rocznica nadania szkole imienia "Orląt Lwowskich" "Powrót do Kresów" - Międzyszkolny konkurs w Tymowej Wycieczka do Lwowa 2019 KONKURS III Głogowski Bieg Orląt Lwowskich im. Antosia Petrykiewicza- bieg wirtualny po wiedzę

Patron Szkoły

Wycieczka do Lwowa 2019

Wycieczka do Lwowa

21 – 25 listopada 2019r.

W czwartek 21 listopada w godzinach popołudniowych wyruszyliśmy autokarem w podróż marzeń do Lwowa. Granice, dzięki uprzejmości pograniczników z Polski i Ukrainy przekroczyliśmy bardzo sprawnie, bo tylko w 3 godziny.

W dniu 22 listopada w 101 rocznicę wyzwolenia Lwowa w pierwszej kolejności odwiedziliśmy Cmentarz Łyczakowski, a przede wszystkim cmentarz Orląt Lwowskich. Tu w asyście pocztów sztandarowych naszej szkoły oraz I LO złożyliśmy hołd patronowi szkoły, bohaterskim Orlętom Lwowskim. Tak wielu sławnych Polaków spoczywa na Cmentarzu Łyczakowskim, że wielokrotnie zatrzymywaliśmy się w zadumie przed ich pomnikami by zapalić znicz. Wieczorem po kolacji regenerowaliśmy siły, aby od rana spotkać się z kulturą i zabytkami Lwowa.

Sobota była kolejnym dniem naszej podróży na Kresy Wschodnie. Od rana z zapałem ruszyliśmy na podbój Ukrainy. Dotarliśmy do Zadwórza- „polskich Termopil”, gdzie oddaliśmy hołd poległym 318 bohaterom składając wieńce na usypanym kopcu, pod którym pochowano 312 poległych żołnierzy-Orląt Lwowskich.

Następnie udaliśmy się do  zamku w Olesku, gdzie 17 sierpnia 1629 roku przyszedł na świat król Polski Jan III Sobieski. Dziś w jego zamku znajduje się wystawa malarstwa i rzeźby lwowskiego muzeum narodowego. Wśród wielu eksponatów podziwialiśmy obraz Marcina Altomont'a, włoskiego malarza, który na 7 metrowym płótnie umieścił scenę z bitwy pod Wiedniem króla Jana III Sobieskiego. Po krótkiej chwili w autokarze dotarliśmy do kolejnego  placu zamkowego w Podhorcach. Na koniec naszego dnia, zostawiliśmy sobie czas na ucztę duchową w Operze Lwowskiej. Uczestniczyliśmy w premierze spektaklu pt. "Kiedy kwitną paprocie".

Niedziela, czyli ostatni dzień, był bardzo intensywny. Tuż po śniadaniu odwiedziliśmy  bazar artystów "Wernisaż" i  sklep Roshen,  gdzie zakupiliśmy pamiątki, szczególnie słodycze. O godzinie 13.00   uczestniczyliśmy we mszy świętej w Archikatedrze Lwowskiej, w której w 1656 r. król Jan Kazimierz złożył Matce Boskiej Łaskawej śluby, autorstwa św. Andrzeja Boboli. Następnie przeszliśmy do rynku, gdzie delektowaliśmy się kawą i czekoladą w Pracowni Czekolady i Kopalni Kawy. Kolejne miejsca na naszej trasie to: rynek z ratuszem, muzeum apteki z najstarszą lampą naftową na świecie, renesansowe kamienice, katedra katolicka, kaplica Boimów, arsenał i mury obronne Lwowa. Późnym popołudniem złożyliśmy kwiaty w miejscu mordu profesorów lwowskich na wzgórzach wuleckich. Ostatni pokłon oddaliśmy przy pomniku Adama Mickiewicza, gzie uroczyście wszyscy uczestnicy wycieki wypowiedzieli Inwokację.

Na sam koniec udaliśmy się na zakupy do jednego z centrów handlowych Lwowa, aby zrobić pamiątkowe zakupy z tej wspaniałej wizyty.

Serdecznie dziękujemy Głogowskiej Edukacji Kresowej oraz Powiatowemu Ośrodkowi Doradztwa Metodycznego w Głogowie za organizację wspaniałej wyprawy marzeń.